TMMOB BURDUR İKK GERİCİ MÜFREDATI BOYKOT EDEN EĞİTİM SEN'E DESTEK VERDİ

12.06.2024

TMMOB Burdur İl Koordinasyon Kurulu bilim karşıtı, gerici ve dinci `Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli`ni boykot etmek amacıyla 11 Haziran 2024 tarihinde bir araya gelen Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikasının basın açıklamasına destek verdi.

Burdur'da yapılan açıklamada; "Milli Eğitim Bakanlığı, son yıllarda birçok kez revize ettiği eğitim müfredatını bir kez daha kapsamlı bir şekilde revize ederek taslak plan açıkladı. 2024/2025 eğitim-öğretim yılından itibaren okul öncesi, birinci, beşinci ve dokuzuncu sınıflarda uygulanacak müfredat gibi önemli konuların hazırlıkları eğitim sektöründe örgütlü sendikalardan ve kamuoyundan uzakta yürütülüyor. Müfredatın kim tarafından hazırlandığı, nasıl geliştirildiği, bu kurullarda hangi kurul ve kurumların (dernek, vakıf vb.) görev yaptığı, müfredatı geliştiren kişilerin yetenekleri ve uzmanlık alanları kamuoyuyla açıkça paylaşılmamaktadır. Müfredat reform sürecinin kamuoyuna açık ve şeffaf bir şekilde yürütülmemesi, halkın yeni müfredata yönelik tepkilerinin meşruiyetini ortaya koyuyor." denildi.

Ayrıca; "MEB’in müfredat değişikliklerinde laik ve bilimsel eğitim geri plana itilirken, bütün ders kitaplarında ‘milli ve manevi değerler’ merkeze alınmıştır. MEB’in öncelikli hedefi eğitimin bilimsel esaslara dayanmasından çok, iktidarın siyasal ideolojisinin eğitim müfredatı ve ders kitapları üzerinden açık ve gizli olarak öğrencilere aktarılmasıdır. MEB’in müfredat değişiklikleri ile asıl hedefi düşünmeyen, sorgulamayan, eleştirmeyen, itiraz etmeyen itaatkâr nesiller yetiştirmektir. Bunun için öğretim programlarında bilimsel eğitim ile ilgili olan pek çok nokta özenle ‘sadeleştirme’ ya da ‘ayıklamaya’ tabi tutulmuş, tek adam rejiminin siyasal ve ideolojik hedefleri eğitim müfredatına yerleştirilmiştir. Oysa Eğitim müfredatı, öğrencilere yaşamı bir bütün olarak kavramayı hedefleyen, çocuk ve gençlerin çok yönlü gelişimlerine hizmet edecek öğrenme yaşantılarını içeren laik ve bilimsel bir içerikte olmalı, çok dillilik temellinde anadili eğitimini esas alan yeni ve demokratik bir müfredat hazırlanmalıdır." denildi.

Açıklamanın sonunda; "Eğitim Sen olarak eğitim müfredatı olmaktan çok uzak olan ve tek adam rejiminin yaratmaya çalıştığı dini esaslara dayalı toplum modelini temel alan, laiklik ve bilim karşıtı yeni müfredatı reddediyoruz. Eğitim ve bilim emekçileri başta olmak üzere, öğrencilerimiz, velilerimiz ve tüm kamuoyu ile birlikte bilime ve laik eğitime açıkça meydan okumak anlamına gelen müfredat değişikliklerine karşı birlikte mücadelemizi sürdüreceğiz." cümlelerine yer verildi.